Induló foglalkozások


Egyéni és csoportos jógaterápia

Egyéni és csoportos jógaoktatás

Ájurvédikus alkat szerinti jógagyakorlás

Komplex életmód tanácsadás

Vélemények


 

 

Hírlevél / Regisztráció

Szeretnél jelen lenni a jógaterápia világában?

Szeretnél információkat kapni és letölteni?

 

Regisztráció

Regisztrált tagjaink számára gyakorlati, speciális információk válnak elérhetővé és külön kérésre hírlevelet is küldünk.

 

Már regisztráltál? Jelentkezz be!

Bejelentkezés

Magas vérnyomás jógaterápiája

 

              Ha egészséges gondolataid vannak, akkor jó egészségnek örvendhetsz.

                                             Srí Szvámí Sivánananda

 

                      

 

                                10 x 2 óra magas vérnyomásban szenvedők számára

 

    A csoportos tanfolyam március 10-től május 5-ig,

csütörtökönként 18.30-20.30-ig tart

                                     

 Vezeti:

 

 dr. Tihanyi Benedek orvos, jógaoktató, tréner, pszichológus hallgató

További info és bejelentkezés a www.fenyjogaterapia.hu honlapon

 

Milyen pozitív hatásai vannak a jógának magas vérnyomásra?

- A magas vérnyomás kialakulásában az egyik fő kóroki tényező a stressz. A jóga stressz oldó hatásának eredménye, hogy csökken a vérnyomás.

- A relaxáció az agy, a vegetatív (autonom) idegrendszer és a reflexek összhangját, egyensúlyát és önszabályozó-öngyógyító mechanizmusát segíti.

- A helyesen megválasztott légzőgyakorlatok segítik az ellazulást, emellett javítják a szervek , így a szív oxigén ellátottságát, funkcióját.

- A megfelelő jógapózok nemcsak mozgásszerveinkre, hanem belső szerveinkre és belső elválasztású mirigyeinkre is hatnak, így képesek befolyásolni a szervezet harmonikus működését.

- A helyes jógatáplálkozás (a WHO alapelveivel összhangban) szintén jótékonyan befolyásolja a vérnyomást.

- A rendszeres meditáció igazoltan csökkenti a vérnyomást.

  Tudományos összefoglaló cikk és infó awww.fenyjogaterapia.hu "> www.fenyjogaterapia.hu  oldalon olvasható.

 


Miért ajánlható a jógaterápia magas vérnyomás esetén?

 

* Hatékony kiegészítője a gyógyszeres kezelésnek. Csökkenhet a gyógyszerigény.

* A szív- és agyi érkatasztrófák nagy része a magas vérnyomás talaján alakul ki.

   Ezek megelőzésében a vérnyomás normalizálása alapvető feladat.

* Javítja a közérzetet, az életminőséget.

* Költséghatékony: az elsajátított gyakorlatok otthon végezhetők, csak egy jógaszivacsra van szükség.

* Megvilágítja a gondolatok és a testi bajok összefüggéseit és hatékony, oki megoldást kínál.

 

 

Van-e mellékhatása vagy veszélye a jógaterápiának?

 

- Megfelelő orvosi és jógaterápiás ismeretekkel rendelkező terapeuta instrukcióit követve nincs.

- A vérnyomás csökkenésén kívül viszont egyéb pozitív változások megjelenése is várható. (A gerinc rugalmasságának növekedése, esetleges mozgásszervi panaszok csökkenése, alvászavar megszűnése, jó közérzet, jobb hangulat és még egyéb testi-lelki tényezők kedvező változása.)

 

 

A jóga hatékonyan csökkenti a magas vérnyomást

 

Wolfgang Mayer-Berger, Klinik Roderbirken der Deutschen Renterversicherung, Germany - EuroPREVENT tudományos konferencia, 2010.

 

A vizsgált személyek koszorúér betegségben szenvedtek, és vagy infarktus után, vagy koszorúér tágítást követően kerültek szanatóriumba. A tanulmányban 340 olyan férfibeteget vizsgáltak, akiknek emelkedett vérnyomásuk volt, ezért 2-3 féle vérnyomás csökkentő szert szedtek, ennek ellenére továbbra is magas vérnyomást mértek náluk. A jóga gyakorlást hetente ötször végezték, nagy szerep jutott a relaxációnak és a légző gyakorlatoknak, valamint a légzés szinkronnal végzett ászanáknak.

A kontroll csoportban progresszív izomrelaxációs gyakorlatokat alkalmaztak. A kutatók véletlenszerű sorrend szerint osztották be a szívbetegeket az egyik vagy másik csapatba.

Eredmény:

A magas vérnyomásban szenvedők vérnyomása a jóga hatására 21,2 Hgmm értékkel lett alacsonyabb, míg az izomrelaxációs gyakorlatokat végzőknél csak 12,6 Hgmm-rel mérséklődött.

 

HASZNOS TUDNIVALÓK:

* Jógaszivacsot biztosítunk.

* Kényelmes, réteges ruházat javasolt.

* Jógaóra előtt már legalább 2 órával ne együnk-igyunk!

* DE a szokásos gyógyszereket be kell venni!

* A kurzusra való jelentkezéshez nem szükséges előzetes jógatudás-, gyakorlat.

* A meglévő leleteket és a szedett gyógyszerek listáját kérem hozza magával!