Induló foglalkozások


Egyéni és csoportos jógaterápia

Egyéni és csoportos jógaoktatás

Ájurvédikus alkat szerinti jógagyakorlás

Komplex életmód tanácsadás

Vélemények


 

 

Hírlevél / Regisztráció

Szeretnél jelen lenni a jógaterápia világában?

Szeretnél információkat kapni és letölteni?

 

Regisztráció

Regisztrált tagjaink számára gyakorlati, speciális információk válnak elérhetővé és külön kérésre hírlevelet is küldünk.

 

Már regisztráltál? Jelentkezz be!

Bejelentkezés

Gyógyító ászanák

NAPÜDVÖZLET (szúrja namaszkára)

Főként bemelegítő gyakorlatként végezzük az ászanák ezen sorozatát, mely a gerinc előre- és hátra hajlításával főként reggel nagyon hasznos. Az egész testet, minden ízületet átmozgat, oldja az energia blokádokat, a reggeli merevséget, segíti az éltető energia áramlását, szabályozza a légzést, mélyíti a koncentrációt, fókuszálttá teszi az elmét. Segítségével hamar rugalmassá válik a gerinc és az ízületek, megerősödnek, illetve nyúlnak az izmok. Átéléssel, az egyes pózok kitartása nélkül, de nem gyorsan végzendő.

 

 

SAVÁSZANA (hullapóz)

A tökéletes relaxáció ászanája. Nyugodt hasi légzéssel alkalmazva regenerálódik a vegetatív idegrendszer, oldódik a stressz, így számos stressz okozta betegség gyógyításában alkalmazható. Hatékony pl. magas vérnyomásban, ideges bél szindrómában, alvászavarokban, szívritmus zavarokban, mozgásszervi betegségekben. A gyakorlás megkezdése előtt, az ászanák között, és a gyakorlás végén a befejező relaxációban is javasolt alkalmazni. Ha Savászanában feszül a derekad, helyezz párnát vagy összetekert plédet a térdeid alá, így a derék rásimul a talajra. Ellenőrizd, hogy minden izmodból elengedted a feszültséget és add át magad a lazulásnak.

  

 

MÁRDZSÁRÁSZANA (macskapóz)

Kiválóan rugalmasítja a gerincet, csökkenti a nyak-, hát- és derékfájást, javítja a porckorongok keringését. Energizáló hatással bír, a gerinc mellett futó vegetatív idegek masszázsával minden belső szervre hat. A hasi és alhasi szerveket direktben masszírozza, így renyhe bélműködésben, nőgyógyászati problémákban, menses előtti fájdalomnál is sikeresen alkalmazható. Növeli a tüdő kapacitását, javítja az asztmát.

  

 

PAVANAMUKTÁSZANA (szél elengedő póz)

A hasra és a medencére nyomást kifejtve masszírozza a beleket, megszabadít a puffadástól, gázosodástól, teltségérzettől, székrekedéstől. Javítja a máj és az epehólyag működését, hat a belső elválasztású mirigyekre. Masszírozza a gerincoszlopot, a gerinc melletti izmokat, nyújtja-lazítja az ízületeket. Javasolt bármilyen emésztőszervi problémában, pajzsmirigy, mellékpajzsmirigy betegségekben, cukorbetegségben, menstruációs zavarokban, elhízásban, merev gerincnél, ízületeknél. Ellenjavallt a felsorolt szervek heveny gyulladásában és súlyos porckorong sérvben.

 

FÉLGYERTYA ÁLLÁS (viparíta karani)

E fordított testhelyzetben az agy és az érzékszervek, az agyalapi mirigy, a torok keringése, funkciója javul. Erőteljesen regenerál, fiatalít. Harmonizálja a felsőbb csakrák működését. Visszerességnél a pangó vér kiürül a végtagokból. Stimulálja a vesék működését, segít a székrekedés leküzdésében. Javasolt alvászavarban, stressz leküzdésére, aranyér, epilepszia, fejfájás, gyomorsüllyedés, impotencia, a pajzsmirigy csökkent működése, torok- és gégegyulladás, krónikus mandulagyulladás, petefészek gyulladás, menstruációs problémák, vastagbélgyulladás, meddőség, mellékvese rendellenességek, hátrahajló méh esetén is.

 

FEJENÁLLÁS (sírsászana)
Egyenes és fordított testhelyzetnél fogva pihenteti a szívet és a keringési rendszert. Tehermentesíti a gerincoszlopot, főleg az ágyéki szakaszt a szokásos terheléstől. Az érzékszervek állapota és az agy keringése, működése javul. Javítja a memóriát, a koncentrációs készséget, az energia áramlást. Mindezek által regeneráló, fiatalító hatású. Erősíti a légző rendszert. Kiváló gyógyszere a vesegörcsnek és a makacs székrekedésnek. Növeli az érzelmek feletti kontrollt, az empátiát és önbizalmat. Segíti a spirituális fejlődést.

 

SZARVÁNGÁSZANA (gyertyaállás)

Számos terápiás hatása közül kiemelendő a pajzsmirigyre és az egész belső elválasztású mirigyrendszerre kifejtett hatása. Javítja a feji szervek keringését, valamint a memóriát és a koncentrációs képességet. Csökkenti a stresszt, az alvászavart, a krónikus fejfájást, a székrekedést, a visszerességet, az aranyeret, a menopausa tüneteit. Hatékony cukorbetegségben, bélbetegségekben. A nyak- és vállizmokat nyújtja, a karokat erősíti. Mielőtt gyakorolni kezded, az ellenjavallatokról tájékozódj tapasztalt jógaoktatótól, betegség esetén orvostól vagy képzett jógaterapeutától!

 

 

EKEÁLLÁS (halászana)

Oldja a nyak, a felső háti szakasz és a vállak merevségét, javítja az agy és a feji szervek keringését. Optimalizálja az agyalapi-, a pajzs- és a mellékpajzsmirigy működését. Masszírozza a hasi szerveket, ezáltal javítja különösen a máj, a lép, a hasnyálmirigy és a belek működését, csökkenti a székrekedést. Jótékony hatású cukorbetegségben. Segíti a krónikus kismedencei szervi betegségek gyógyulását. Csökkenti a stressz hatást, a szorongást, az álmatlanságot és a depressziót. Elűzi a lustaságot, növeli az akaraterőt.

 

 

 

HALÁLLÁS (matszjászana)

Tágítja a mellkast, elősegíti a mély légzést, megnöveli a tüdő kapacitását. Nagyon jó asztmában, idült hörghurutban. Korrigálja a hát és a vállak rossz tartását. Harmonizálja a csont anyagcserét szabályozó mellékpajzsmirigy működését, stimulálja a pajzsmirigyet, javítja az immunrendszer működését. Az agyalapi mirigy és tobozmirigy működésére is hat. Érzelmeinket stabilizálja és oldja a stresszt. Hatásos hasi betegségek, székrekedés esetén. Nyaki probléma esetén konzultálj szakemberrel, illetve óvatosan és kevéssé hajlítsd a nyakad.

 

 

HÍDÁLLÁS (szétu bandászana)

Eltávolítja a feszültséget a vállból, a nyaki és az ágyéki területről, csökkenti a hátfájást. Nyitja a mellkast, így kiváló pl. asztmában. Masszírozza a hasi szerveket, szabályozza a lép és a máj működését, ezáltal segíti az emésztést, a méregtelenítő folyamatokat. Fokozza a nyak és az agy vér- és energia ellátását, csökkenti a depressziót, az alvászavart. Harmonizálja több belső elválasztású mirigy működését. Erősíti a karokat, csuklókat, csökkenti a zsírpárnákat a combon, karon.

 

LEFELÉ NÉZŐ KUTYA PÓZ (adhó mukha svánászana)

Javítja a feji szervek, a toboz-, az agyalapi-, a pajzs- és mellékpajzsmirigy, az egész agy, valamint a nyak, a tüdők és a nemi mirigyek keringését. Nyújtja és erősíti a gerinc melletti- és a végtag izmokat. Csökkenti a comb és a kar zsírpárnáit. Hatékony hajhullásban, alvászavarban, a belső elválasztású mirigyek betegségeiben, menstruációs problémákban, memória- és koncentrációs zavarokban, krónikus hörghurutban. Növeli a kreativitást, az állóképességet.

 

 

FELFELÉ NÉZŐ KUTYAPÓZ (úrdhvamukha-svánászana)

Erőteljes gerinc hátrahajlító póz, mely erősíti az egész felső testet, kiválóan nyújtja a mellkast és a hasat.
Nyújtja a zsugorodásra hajlamos nagy csípőhorpasz izmot, ezzel is segíti a szabályos testtartást.
Edzi a farizmokat, stimulálja a hasi szerveket, terápiás hatású asztmában (rohamban tilos!). Serkenti a keringést, csökkenti a depresszió enyhébb formáit, a fáradtságot és az ülőideg zsábát. Ne végezd a csuklót érintő problémáknál, pl. alagút szindrómában; fejfájásban, áldott állapotban. Gerincbetegség esetén konzultálj orvossal a gyakorlás előtt!


NÉGY VÉGTAGOS BOTPÓZ (csaturangadandászana)

Ez az egyszerűnek tűnő ászana erős izometriás izommunkát igényel. Növeli az erőt és a stabilitást. Erősíti a vállakat, a mellizmokat, a lábakat, a hasizmokat, a mély hátizmokat. Segít megőrizni, illetve helyreállítani a hasizmok és a hátizmok közti egyensúlyt. Javítja az egész gerinc- és testtartást. Növeli a szív vitalitását, hat a szívcsakrára. Fejleszti a belső egyensúlyt és harmóniát, növeli a koncentrációs képességet. Lassú, mély légzésekkel próbáld minél tovább tartani.


 

ÜLÉSBŐL ELŐREHAJLÁS (pascsimóttánászana)

Erőteljes masszázst ad a hasi és kismedencei szerveknek, leküzdi a székrekedést, javítja az emésztést és a szénhidrát anyagcserét, nagyon hasznos cukorbetegségben.

Enyhíti a menstruációs panaszokat. Nyugtatja az elmét, így kimerültségben, stressz okozta betegségekben nagy segítség.
Nyújtja a hátsó térdinakat, a gerincet, enyhíti a hát- és derékfájást, felszabadítja az idegeket az összenyomódás alól.

Ágyéki porckorong sérvnél nem végezhető!

  

 

NÁVÁSZANA (csónakpóz)

Erősíti a csípőhajlítókat, az alsó hátizmokat és a hasizmokat, melyek fontosak a gerinc stabilizálásához. Stimulálja a veséket, a pajzsmirigyet, a prosztatát. Javítja az emésztést, a koncentrációt, az egyensúlyérzéket. Nyújtja a hátsó térdinakat. Hat a köldök energetikai központra. A kivitelezés előtt tájékozódj az ellenjavallatokról!
 
 
 
 

BHUDZSANGÁSZANA (kobraállás)

Nyújtja és erősíti a vállakat, a mellkas és a has izmait, csökkenti a hát merevségét és a hátfájást, javítja a tartást. Erősíti a mély hátizmokat, ezzel gyógyíthatja a porckorongsérvet. Növeli a gerinc rugalmasságát, formálja és tonizálja a farizmokat. Oldja a stresszt és a szorongást, javítja a hangulatot. Nyitja a mellkast és segíti a szabad légzést, így javítja az asztmát. Stimulálja a hasi és kismedencei szerveket és a veséket, javítja az emésztést. Felfrissíti a keringést, különösen a gerincoszlop és a medence területén. Állapotosok nem végezhetik!

 

Sáskaállás (salabhászana)

Megnöveli a hasűri nyomást, szabályozza a bélfunkciót, erősíti a hasfalat, javítja az emésztést. Rendszeres gyakorlása megszünteti a székrekedést. Fontos ászana a kismedencei szervek karbantartására, illetve idült problémáira. Valamennyi hasi szervet jótékony masszázsban részesíti. Hasznos cukorbetegségben, valamint a máj méregtelenítésére. Erősíti az ágyéki mély izmokat, megelőzi és gyógyítja a porckorongsérvet (sérvben csak szakember ellenőrzésével végezhető!) Nyújtja a zsugorodásra hajlamos nagy csípőhorpasz izmot. Erősíti a farizmokat. Nyújtja a nyak, mellkas, has, comb elülső felszínét. Harmonizálja a nemi, a köldök és a torokcsakrát. Szabályozza a pajzsmirigy és mellékvese működését. Oldja az érzelmi feszültségeket. Állapotos kismamák és bizonyos gerinc problémákban szenvedők nem végezhetik!

 

DHANURÁSZANA (íjállás)

Fokozza a gerinc hajlékonyságát és rugalmasságát, csökkenti a hátfájást. Erősíti a nyakizmokat, a felső- és alsó végtagokat. Növeli a mellkas és a tüdők térfogatát, segít asztmában. Masszírozza a hasi- és kismedencei szerveket, így hasznos székrekedésben, idült emésztőszervi rendellenességekben, cukorbetegségben, húgy-ivarszervi problémákban. Csökkenti a zsírlerakódást a has, a derék és a combok tájékán.

 

  

NYÚJTOTT BABAPÓZ (bálászana)

Ez a több néven ismert ászana csodás stressz oldó hatással bír, így minden stressz okozta betegségben sikerrel alkalmazható. Hasznos magas vérnyomásban, kimerültségben, álmatlanságban. Frissíti az agy keringését. Mivel masszírozza a hasi-kismedencei szerveket és a belső elválasztású mirigyek nagy részét, terápiás hatása van cukorbetegségben, emésztőszervi és húgyivarszervi problémákban, menstruációs zavarokban. Jótékonyan nyújtja a vállakat, a gerincet, csökkentve azok merevségét. A gerincet hátrahajlító ászanák után kifejezetten javasolt.

 

HANYATTFEKVŐ GERINC CSAVARÁS (szupta matszjéndrászana)

A finom csavarással minden kilégzéssel enyhül a gerincedre nehezedő nyomás, a merevség. Szinte rögtön érzed az egész idegrendszerre kiterjedő nyugtató hatást és a hasi szervek finom masszázsát. Kitűnő magas vérnyomásban, székrekedésben, bélgázosodásban, puffadásban. Felfrissíti a gerinc melletti izmok keringését. Fontos a légzés szinkron: kilégzéssel csavard a gerincet, tartsd a pózt nyugodt hasi légzéssel és belégzéssel gyere vissza középre.Ne végezd orvosod véleménye nélkül a gyakorlatot, ha porckorongsérved, súlyos derék- és hátfájdalmaid vagy hasi gyulladásod van.

 

DERÉKFORDÍTÁS (kati csakrászana)

Az egész gerincoszlopot elfordítja a függőleges tengely körül, ezáltal egyenként hat a csigolyák ízületeire, masszírozza a porckorongokat, erősíti és nyújtja a gerinc melletti izmokat, nyújtja a vállakat, szalagokat. Az izom merevség oldása miatt hatékony Parkinson és Alzheimer kórban. Különösen ajánlott hosszú ülés megszakítására, pl. irodában. A nyomás-elengedés által segíti az emésztőrendszerben a perisztaltikát, az emésztés folyamatát, csökkenti a gázosodást, puffadást. Csökkenti a has-derék körüli zsírpárnákat. Javítja a keringést, a hangulatot és az energia szintet. Minden korban végezhető az egyén állapotának megfelelően.

 

FÉL-GERINCCSAVARÓ PÓZ (ardha matszjéndrászana)

A hasi- és kismedencei szerveket erőteljesen masszírozza. Így kiváló székrekedésben, puffadásban, cukorbetegségben, női-férfi szervek problémáiban, idült vesebetegségekben. Segíti a máj méregtelenítési folyamatait. Javítja a porckorongok anyagcseréjét, csökkenti a gerinc és az ízületek merevségét, tonizálja a kilépő idegeket, nyújtja és erősíti a hátizmokat. Csökkenti a derék-, a kar és a comb zsírlerakódását. Nyugtat.

 

 

TEHÉNSZÁJ PÓZ (gómukhászana)

Fontos ászana ülő foglalkozásúaknak, mert oldja a vállak merevségét, javítja a testtartást, a felső hát és a mellkas keringését. Segít megelőzni a púpos hát kialakulását. Erősíti a mell- és hátizomzatot, nyitja a mellkast, hatékonyabbá teszi a légzést, segít asztmában. Kiválóan enyhíti a fáradtságot, a feszültséget és a szorongást. Serkenti a veseműködést, élénkítő hatással van az emésztőrendszerre, javítja a kismedencei szervek működését. Indiában a cukorbetegség enyhébb formáiban is ajánlják. Könnyítésként végezhető sarokülésben is. Ha nem ér össze a két kezed hátul, fogj meg egy övet vagy sálat és úgy tartsd a pózt.

 

HARCOS PÓZ I. (vírabhadrászana)

Erősíti a gerinc melletti izmokat, a lábakat, a combokat, a lapockazáró- és nyakizmokat, a hasizmokat, az összes ízülete. Nyújtja a zsugorodásra hajlamos csípőhorpasz izmot. Oldja a váll ízületek merevségét. Tonizálja a hasi és kismedencei szerveket, ezzel javítja működésüket. Nyitja a mellkast, javítja a légzést, így hatékony asztmában, idült hörghurutban. Harmonizálja a pajzsmirigy működését. Csökkenti a zsírlerakódást a hason, a combokon és a karokon. Javítja az állóképességet. Energetikai és mentális hatása is kiváló.

 

 

HARCOS PÓZ II. (vírabhadrászana)

Erősíti a lábakat, a combokat, a lapockazáró- és nyakizmokat, a hasizmokat. Nyújtja és erősíti a gerincet. Oldja az ízületek merevségét. Tonizálja a hasi és kismedencei szerveket, ezzel javítja működésüket. Nyitja a mellkast, javítja a légzést, így hatékony asztmában, idült hörghurutban. Csökkenti a zsírlerakódást a hason, a combokon és a karokon. Javítja az állóképességet. Energetikai és mentális hatása is kiváló.

 

 

TEVE PÓZ (ustrászana)

Oldja a gerinc és a vállak merevségét, javítja a testtartást. Nyújtja a zsugorodásra hajlamos csípőhorpasz izmot. Javulást hoz asztmában, idült hörghurutban. Stimulálja az összes belső elválasztású mirigyet, harmonizálja működésüket, különösen a pajzsmirigyre és a hasnyálmirigyre hat, segítség cukorbetegségben. Az összes hasi szerv működését optimalizálja, megszünteti a székrekedést, puffadást, a nehéz, lassú emésztést. A kismedencei szervek működési zavaraiban is hatékony. Csökkenti a combok zsírlerakódását.

 

 

ÁLLÁSBÓL ELŐREHAJLÁS (pádahasztászana)

Oldja a gerinc merevségét, csökkenti az idegek összenyomódását. Nyújtja a gerinc melletti izmokat, a hátsó térdinakat. Lazítja a csípő- és a vállízületet. Növeli az agy vérellátását, harmonizálja a toboz-, az agyalapi-, a pajzs- és mellékpajzsmirigyek működését. Az idegrendszert regenerálja, kiváló kimerültségben, depresszióban és alacsony vérnyomásban. Erős fiatalító és energizáló hatása van. Fokozza a koncentrációt, a szellemi teljesítményt. Javítja a hasi és a kismedencei szervek működését, megszabadít a székrekedéstől. A has hájrétegét eltünteti. Segít megtisztítani a fő energiacsatornát. Magas vérnyomásban, terhességben ne végezd!

 

HAJLADOZÓ PÁLMAFA (Tirjaka Tádászana)

Masszírozza, edzi és nyújtja a törzs oldalsó izmait a lassú, jobbra és balrahajladozás. Áldásos hatású az ülő foglalkozásúaknak, mert felszabadítja a gerincből kilépő idegeket a nyomás alól, és finoman átmozgatja a csigolyák kis ízületeit. Eközben a vállöv és a tarkó merevsége is oldódik. Csökkenti, meg is szüntetheti a hátfájást. Fejleszti a fizikai és a mentális egyensúlyt. A légzés szinkron a koncentrációt (hajlításnál ki-, felegyenesedésnél belégzés), az energia áramlást segíti. Növeli a tüdő kapacitását, hasznos asztmában. Munkahelyen is végezheted, azonnali felfrissülést hoz!

 

 

HÁROMSZÖG ÁLLÁS (trikónászana)

A gerinc oldalra hajlításával tágul a mellkas, megnyúlik mindkét oldalunk. Jótékony hatású idült hörghurutban és asztmában. Masszírozódnak a hasi szervek, a vastagbél perisztaltikája fokozódik. Kiváló ezért méregtelenítésre, székrekedésre. Erősíti a lábakat, nyújtja a csípőt, csökkenti a hátfájást. A gerinc mentén futó idegek masszázsával segíti az elme nyugalmát és az egyensúly létrejöttét. Csökkenti a stressz hatást, segít a magas vérnyomás kezelésében. Növeli az állóképességet.

 

SAS PÓZ (garudászana):

Enyhíti az ízületi fájdalmakat testszerte, erősíti a lábakat, térdeket, bokákat, és a farizmokat. Eltávolítja a vállakból a merevséget, lazítja a láb és a kar izületeit. Kitűnően nyújtja az egész gerincet, hatásosan csökkenti a derékfájást, enyhíti az isiászt.
Javítja az egyensúlyérzéket, a koncentrációs képességet. Harmonizálja a Nap- és Hold energiákat az adzsna (6.) csakrában. Növeli az éberséget és az intelligenciát. Segít felébreszteni a spiritualitást.

 

 
 
FAÁLLÁS (vriksászana)
Kiegyenesíti, nyújtja a gerincet, javítja a gerincferdülést, a hanyagtartást. Oldja a vállak merevségét. Erősíti a látás és hallás működését.Javítja az egyensúly érzéket, a stabilitást - nem csak fizikai szinten.Megnyugtat, segíti a koncentrációt. Erősíti a lábakat. Nyitja a mellkast, fokozza a légzés hatékonyságát.

 

 

 

FÉL-LÓTUSZ PÓZ (ardha padmászana)

Stabil ülést biztosít légzőgyakorlatok (pránájáma), koncentráció és meditáció végzéséhez. A test szilárddá válását az elme megnyugvása követi. A gerinc egyenes tartása és az elme megnyugvása segíti az energia szabad áramlását, mely befolyásolja az egész test funkcióit. A póz nyomást fejt ki a gerinc alsó szakaszára, ami nyugtatólag hat az idegrendszerre. Az emésztési folyamatot is serkenti. A póz felvételét kellően laza, nyitott csípőkkel végezd, másképp a térd sérülhet. Keresztcsonti problémák és isiász esetén ne gyakorold, konzultálj orvossal.